loginvolg ons: 
    Instagram
Nieuwsbrief VMHC

Het nieuwe bestuur


Zoals iedereen wellicht weet, zat onze club VMHC Spitsbergen, een tijdje zonder bestuursleden. Een vereniging brengt en kent altijd dynamiek, is een samenstelling van vele meningen en energieën en draait eigenlijk altijd op vrijwilligers. In een tijd van drukte, individualisering en vele andere invloeden blijft het lastig om voldoende kennis, kunde en kracht bij elkaar te brengen om een club als de onze draaiende te houden. Het valt of staat bij het woord voldoende. De kennis, kunde en kracht is er echt wel, maar is die ook beschikbaar in tijd en wil?

Inmiddels wel, want met trots en grote dankbaarheid kunnen we mededelen dat acht vrijwilligers de bestuurstaak – al dan niet tijdelijk- op zich hebben genomen.  Hier een kort overzicht van: "de groep van 8”, zoals ze zichzelf noemen. (Kijk op onze website voor meer achtergrondinformatie over de leden.)

"De groep van 8” v.l.n.r op de onderstaande foto:
Ireen Blok – penningmeester ([email protected])
Marc Koopmans - secretaris (sec[email protected])
Bas ter Schure - facilitair ([email protected])
Sieste Nagtegaal – vrijwilligersportefeullie ([email protected])
Michiel Koopmans – evenementenportefeuille ([email protected])
Maarten Fondse – hockeytechnische zaken ([email protected])
Mirjam Bosch - hockeytechnische zaken ([email protected])
en natuurlijk -last but zeker not least:  de nieuwe voorzitter: Marieke Roorda ([email protected]) Nieuwsgierig als we waren, stelden we Marieke even een aantal vragen:

Kan je jezelf even kort voorstellen?
Mijn naam is Marieke Roorda, 46 jaar, getrouwd met Paul, moeder van Tom (H1) en Luuke (MA1), oud hockeyster D1 VMHC Spitsbergen, directeur bij Krinkels bv, actief in Service Club Inner Wheel en sinds 23 september de trotse interim voorzitter van onze hockeyclub.

Hoe staat het ervoor met de club?
Laten we starten met dat er heel veel goed gaat bij VMHC Spitsbergen dankzij de inzet van velen. Ouders, opa’s en oma’s, jong volwassenen zetten zich in om zaken als jeugd-,  jongste jeugd- en seniorenhockey, G-Hockey, trainingen, wedstrijden, barbezetting, scheidrechters, evenementen etc. etc. te organiseren en in goede banen te leiden. Het is echt fantastisch.

Op welke aspecten gaat ‘de groep van 8’ (nog meer) de focus leggen?
Ik heb mij de afgelopen weken verdiept in het reilen en zeilen van de club en er gaat echt al heel veel goed en er is veel in beweging. En ja, er is ook ruimte voor verbetering. Voor onder andere duidelijkere communicatie tussen de diverse divisies, onderling en met elkaar en naar buiten, voor een meer solide samenstelling van commissies (vele handen maken licht werk), voor meer vertrouwen in elkaars competenties en intenties en vooral voor continuering van de club en een gezonde doorstroom van mensen die de club draaiende houden.

Wat willen jullie uitdragen als bestuur?
Het besturen van een club vraagt om visie, vraagt o.a. tijd en energie (levert ook heel veel energie op J ), vraagt om vertrouwen winnen en krijgen, vraagt om communicatie, korte lijnen en vooral ook om plezier. Om een club als de onze te kunnen besturen is het echt nodig dat je dat met een redelijk aantal doet.

‘De groep van 8’ is een feit! Hoe nu verder?
We zijn een gaaf clubje mensen bij elkaar, eenieder met haar of zijn inbreng en expertise. We zijn gestart, we zijn op weg. Komende twee maanden willen we heldere contouren bepalen, aan de slag met het beleid van de club, een kritische blik werpen op de nodige processen, bruggen slaan met de commissies, genieten, bouwen, boeien, binden. En waarschijnlijk nog veel meer. Alles op zijn tijd.

Kan je iets specifieker zijn? Ook over de toekomst van het bestuur? Jullie zijn immers interim.
Wanneer we helder hebben wat er nodig is; stappen zetten om de eerste successen van dit interim bestuur te vieren, gaan we concreter aan de slag met de formatie van het nieuwe bestuur. Dan kan eenieder vanuit "de groep van 8” beter bepalen of hij of zij wellicht langer aan wil blijven en naar welke functionaris(sen) we op zoek moeten. We hopen dat jullie daar voldoende vertrouwen in hebben. Wij vertrouwen daar nu op.

Wat wil je de leden nog zeggen?
VMHC Spitsbergen is het waard om energie in te steken. Ik ben nu al trots op wat we doen en als interim bestuur hebben wij het volste vertrouwen in de toekomst. Daar hebben we jullie allemaal bij nodig, in welke vorm dan ook! Een uitnodiging om mee te doen en denken ligt voor.
Sportieve groet, Marieke Roorda
Voor vragen of contact ben ik bereikbaar op 06-29598824 of via [email protected]

Contributie 2019-2020


Zoals u heeft gemerkt, hebben we dit jaar alweer afscheid genomen van ClubCollect.
Het instellen van de abonnementen heeft nog even wat tijd gekost: we hebben u gevraagd of u in 10 termijnen per incasso wilt betalen of in één keer per factuur en we hebben gevraagd of u (indien van toepassing) een kopie van de studentenkaart wilde mailen.

Even een reminder van onze kant dus, want dat we studententarieven hanteren staat uiteraard vermeld op de website!
Die reminder is eerdere jaren niet verstuurd, dus destijds werd een actieve houding hiervoor van u verwacht!

Verder proberen we op alle vragen zo snel mogelijk te reageren, hier en daar horen we al positieve reacties, erg fijn. Maar ook als er verbeterpunten zijn horen we dit natuurlijk graag!
Een aantal weken geleden zijn de verkoopboekjes voor de Grote Clubactie bij de training uitgereikt. Super dat jullie loten verkopen voor onze vereniging! Van elk verkocht lot gaat er maar liefst 80% naar de club. Een lot kost 3 euro, dat is dus 2,40 per lot. Hiervoor kan de club weer allerlei leuke dingen doen.

Inleveren
De verkoopboekjes kunnen tot uiterlijk 10 november ingeleverd worden. Er staat een doos bij de bar waar ze in mogen.

Winacties verkopers
Heb je meer dan 10 loten verkocht? Dan ontvang je namens de club een zakje chips als bedankje voor je inzet. Zijn het er meer dan 20? Dan noteren we je naam en team en ontvang je van ons een hockeybal. De bal ontvang je niet direct, maar wel snel nadat je het boekje ingeleverd hebt.
En heb je ook al gekeken op www.clubactie.nl/winacties voor de winacties waaraan je zelf, met je vriend(in) of met je team mee kan doen?

Tenslotte
In verband met het tijdelijk ontbreken van een bestuur en de bestuurswissel is de Grote Clubactie ondergesneeuwd geraakt en is hierover voorafgaand aan de actie geen informatie verstrekt. Volgend jaar gaan we jullie eerder informeren over het hoe en wat van de actie zodat jullie weten waarvoor jullie het doen en wat er van jullie verwacht wordt. Voor nu namens alle leden heel erg bedankt voor jullie inzet.

Wil jij in 1,5 uur tijd lekker bijverdienen? Geef je dan op voor de scheidsrechterpoule.


De scheidsrechterscommissie is op zoek naar scheidsrechters die tegen een vergoeding extra willen fluiten op zaterdag of op zondag. De scheidsrechters worden door de commissie ingedeeld. De vergoeding is €20,00 euro per wedstrijd. De spelers  die extra willen fluiten, komen in een poule en als een scheidsrechter niet kan fluiten, kan hij of zij iemand uit die poule vragen om dit van hem/haar over te nemen. De betaling wordt onderling geregeld en niet door de commissie. De poule wordt op de website gezet.

Wie wil deze jonge mensen een keertje begeleiden? Je hoeft zelf niet in het bezit te zijn van een scheidsrechter diploma.
Het gaat dan niet zozeer of hij of zij de regels goed kan toepassen maar meer om wat er zoals op en rondom het veld gebeurt en welke houding en gedrag spelers, coaches en toeschouwers hebben. Een steuntje in de rug!

Heb jij interesse in de scheidsrechterspoule of wil je je als ouder opgeven voor de scheidsrechterscursus of begeleiding?
Stuur dan een e-mail naar [email protected]
 

Nieuws van de kledingcommissie


We zijn het nieuwe seizoen gestart met een nieuw tenue van onze leverancier ClubColors.
Op Spitsweb onder het kopje "de Club”, vind je "clubkleding” vind je de link om je kleding te bestellen: https://www.clubcolors.nl/club/spitsbergen/

In het clubhuis staat vanaf nu een rek met paskleding in alle maten. Uiteraard is deze paskleding alleen bedoeld voor het passen voor de juiste maat, waarna je vervolgens online kan bestellen.

Deze pakken zijn door alle leden  te bestellen. Wil je met je hele team ook zo’n gaaf pak,. Heb je een sponsor voor je team, voor pakken, of voor jacks, hoodies etc, dan kan je ook daarvoor contact opnemen met de sponsorcommissie. Alleen kleding die via ClubColors aangeschaft wordt, mag het officiele Spitsbergen clublogo gebruiken (tenzij al eerder aangeschaft).

Mochten er vragen of opmerkingen zijn tav de kleding, dan kan je ook altijd de kledingcommissie contacten via email: [email protected]

 

Sponsor van de club worden? Graag!

Het is je wellicht al opgevallen dat er flink wat nieuwe sponsoren zijn bijgekomen. Daar zijn we enorm blij mee. Wil je ook sponsor worden en een mooi nieuw sponsordoek langs één van de hockeyvelden, dan kan dit uiteraard. Er kan al een doek hangen vanaf € 350,00, maar uiteraard zijn er nog veel meer opties. Neem voor meer informatie contact op met de sponsorcommissie via [email protected]
Facebook
LinkedIn
Instagram
 
 

terug naar vorige scherm